14 januari 2007

Een ommekeer ...

Een ommekeer, een verandering, een bijstelling, een aanpassing ...
Daar is niks fout mee, dat hoort bij de evolutie, de vooruitgang en het dagelijkse leven.
Ook bij de natuur en het weer: vandaag zien we eindelijk weer wat blauwe lucht ..., en voor langer dan een uurtje.
Ik moest vanmorgen voorwaar drie keer kijken voor ik alle elementen van het wijdse uitzicht over Polderstad in mij had opgenomen: 't was weer even wennen !
(zie Geronimo, 5 januari 2007) ...

Zelfs de "Kerstmis-bok" van Ikea kon het nauwelijks geloven, en kwam aan 't venster piepen !!

Een ommekeer ook voor Bram.
Tijdens één van onze chat-sessies kwam hij deze week met de vraag om een cd-ke te branden ... Normaal is hij daar veel beter en sneller in dan ik, maar het ging hem om nederlandstalige muziek ... kleinkunst met een grote K !
Jonge, jonge ... van een ommekeer gesproken.
Maar geen probleem: Rode Wijn, Sammy, Papa ... en zovele andere songs zullen op een super-cd bijeen komen !!!
Een gelegenheid om nog eens stil te staan bij de documentaire over het leven van Ramses Shaffy , en wat daar nu nog van overblijft ....

Ramses, vroeger en nu ...

Nog een ommekeer: na vier opeenvolgende nederlagen en een zwarte reeks kon NBA (m'n nieuwe ploeg) eindelijk de trend ombuigen en aanknopen met de overwinning.
Op het veld van Technico (2° in de rangschikking) werd een hard-bevochten 67 - 74 overwinning behaald.
Tof ... , maar de bevestiging zal nog meer moeite kosten !!

Marco Polo zelf heeft ook zijn doelen bijgesteld: de marathon van New York zal in 2007 niet op zijn programma staan. En of het er ooit nog van komt is maar zeer de vraag. Het "oude" lijf begint meer en meer te protesteren wanneer er loopwerk aan te pas komt. Zelfs licht joggen in gezelschap van "la Francotiradora" uit Burgos is slecht voor de achillespees en laat sporen na.
De nieuwe hometrainer komt nu goed van pas, en binnenkort probeer ik die verdomde crosstrainer ook wel eens. 'k Moet toch mijn conditie op peil brengen en tegelijk de kilo's onder controle houden...

Maar goed, de ware ommekeer zal morgen plaats vinden, als Aloysius Primus zijn nieuw nummer presenteert ...

Marco Polo

3 opmerkingen:

peterpignans zei

Goed voor de nieuwe ploeg, goed voor de "nieuwe" trainer, minder goed voor de Achillespees, en hopelijk de top voor de "verdomde crosstrainer" - wat dat dan ook moge zijn - een teveeke vol hobbelwegen voor je fiets ? Een zadel dat schokt en botst als je erop stapt ? Als het dat is, kom dan eens naar Pijnpittendorp, daar ik terug op de VTT ben gestapt kan ik je enkele mooie paadjes tonen !
Blijf het geod doen, en tot binnenkort !

peterpignans zei

En dat er geod staat ipv. goed heeft alles te maken met de voorbereiding op het "letterkes naschrijven" bij het einde van elke cmmnt ...

79coachsergio zei

als ge zelf niet meer loopt, kan je misschien ook loopcoach worden ?
ik zoek er nog ene om me te helpen bij m'n eerste marathon avontuur,
prijs overeen te komen ...
maar ik heb het zo niet met crosstrainers, geef mij maar regen en (niet teveel) wind