30 januari 2011

And Ernie, but not least...

Het zout is geleverd en de eerste strooiladingen zouden hier en daar al ten preventieven titel hun weg kunnen gevonden hebben naar de voorlopig nog steeds unitair Belgische bodem. Aangezien de nieuwe koudegolf er echter eentje is zonder neerslag van betekenis kan de duim op de zoutknip blijven en sparen we het zout... voor op de patatten!! De koude luchtstolp die nu over ons land ligt zorgt wel voor smog en dus zullen we ons de volgende dagen weer moeten houden aan door vuile lucht opgelegde snelheidsbeperkingen op snel- en grote ringwegen. Da's jammer, net nu ik mijn oude Signum van de hand heb gedaan en mij vanaf morgen in een veel nieuwere Vectra ga verplaatsen...

Het oude vehikel heb ik, na eerst wat probeersels via internet en een aantal sms-jes zonder veel resultaat, op de "automarkt" aan de A12 van de hand gedaan. Wie er ooit geweest is weet wat ik bedoel, en wie er nog niet was kan ik een bezoek aldaar warm aanbevelen. Gewoon eens rondwandelen maakt al veel duidelijk, maar eigenlijk moet je meteen de ervaring erbij hebben van een tweedehandse verkoop. En dan liefst voor de export, zonder keuring en niet teveel administratie. In mijn geval duurde het alles bij mekaar 14 minuten. Beetje op- en vooral veel afbieden, min of meer in de buurt van de gedachte prijs, niet te veeleisend zijn, papieren invullen, centen laten scannen, alles oké en weg ermee. Ik content en de koper waarschijnlijk heel content. Meer moet dat niet zijn...
Op die manier had ik nog een hele dag dag vrij en was ik goed op tijd terug om het WK Cyclocross mee te volgen vanop de homeo. Ik ga hier geen wedstrijdverslag geven, en nog minder commentaar of kritiek op hoe onze Belgen het ervan af hebben gebracht. Ik zeg U alleen dat ik in de laatste rechte lijn nog steeds in het wiel van Zdeněk Štybar zat. Mij heeft hij er in de zevende ronde niet afgereden! Hoe het afliep hebt U zelf gezien of gehoord van anderen: hij was vandaag de sterkste!!

En dan nu een sportieve "dienstmededeling": Polo & Pola hebben zich tijdelijk bekeerd tot het volleybal. Net als vorig jaar zijn we weer naar Kieldrecht gereden om te supporteren voor het dames volleybalteam van Oostende.

De ploeg waar onze goede vriend Ernie assistent-coach is kwam het plaatselijke Asterix bekampen. Oostende komt een stapje dichter, maar het niveau van het door allerlei topsportprojecten gesteunde Kieldrecht ligt nog buiten hun bereik en alzo werd het opnieuw een droge 3-0. Die van Kieldrecht spelen ook Europees en hebben zich geplaatst voor een of andere achtste finale, dus willen wij wel eens weten of ze echt zo goed zijn als men links en rechts beweert. Donderdag zullen we hen zien spelen tegen Ekaterinenburg uit Rusland, want ik heb zaterdag meteen twee tickets in de voorverkoop genomen. Als ze winnen krijgen ze hier volgende keer ook een foto...

Marco Polo

2 opmerkingen:

peterpignans zei

Wel wel wel ... zou Duffy zeggen als ze Marco in zijn nieuwe Vectra zag voorbijflitsen ! Die Vectra lijkt wel bij Jaguar in de leer geweest te zijn qua design. Of is het misschien alleen maar een fotografisch effect door de fotograaf zo beoogd ? Dan is het alleszins goed gelukt !

Anoniem zei

Mooie auto!!! Met Xenonlichten? :-)

Bram