06 augustus 2012

'Teek' your time...

Het weer is wisselvallig, maar dat maakt mij dezer dagen niet veel uit. Ik heb nauwelijks tijd om er notie van te nemen, laat staan dat mijn doen en laten erdoor zou worden beïnvloed. Sinds enkele dagen laten ze vanuit Londen ook de atletiek voluit op ons los, en dan is er tijdens Olympische Spelen geen houden meer aan. Grote finales, spannende beelden, beklijvende eindfases, hoopgevende prestaties van landgenoten, vreugdeuitbarstingen en uitingen van zware ontgoocheling. Schitterend, maar helaas ook weinig tijd om met andere dingen bezig te zijn. Bloggen komt er bijna niet van, en zo ja -in dit geval dus- blijft het bij een mini-aflevering. Daarom echter niet getreurd, binnen enkele weken wordt de achterstand weggewerkt, het blogistieke gat weer dichtgereden en de triviale informatieleegte opnieuw ingevuld.

 
Laat ik, zij het vlug-vlug en middels bovenstaand lichtdrukmaal zo'n 1000 woorden besparend, U toch snel even op de hoogte brengen van een (voor mij gelukkig) niet alledaagse gebeurtenis: naar mijn weten werd ik vorige week voor het eerst in mijn leven gepenetreerd door een teek. Dankzij de even kundige als geduldige medewerking van la Pola werd het beestje uit mijn rechter bilvlees verwijderd, en heb ik (voorlopig) geen last van vervelende Lyme-achtige verschijnselen. Hopen dat het zo blijft...

Tussen het vele televisiekijken door heb ik, vooral in de vroege en heel late uren, toch nog mijn volgende bibliotheekboek uitgelezen. Weer over voetbal?! Ja, en naar mijn bescheiden mening het lezen zeker waard. Minder stijlvol en spits dan de verzamelde Smeetsiaanse werkstukjes van Filip Joos, maar boeiend en meeslepend en met een sterk verhaal. De jaren '80: de periode waarin Marco van Basten zijn neus aan het Ajax-venster kwam steken om enkele jaren later naar het toen al tot de verbeelding sprekende AC Milan van Berlusconi te verkassen. Boeiend, en toch... als ik vergelijk met wat er deze week gebeurd is tussen Anderlecht, Moskou en Suarez: onder de huidige omstandigheden met testen en medische controles had 'San Marco' met zijn zwaar beschadigde enkels nooit de overstap kunnen maken naar Italië. Maar ja, de tijden veranderen en evenzo de transfer-geplogenheden. Als U meer wil weten over hoe het er vroeger in dat wereldje aan toe ging en het mysterie omheen 'de Hollandse Zwaan' wil ontrafelen, dan kan ik U maar één raad geven: take some time, ga er rustig voor zitten, en hou de teken uit de buurt...

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Every now and then , you should "Take five", Man. Good for the body, good for the soul !