06 februari 2011

Lazy Sunday Afternoon...

The Small Faces hebben er in lang vervlogen tijden een song aan gewijd, en sindsdien is het in zalig nietsdoen wegdobberen op een zondagnamiddag tot het culturele erfgoed gaan behoren.
Ieder zichzelf respecterend babyboomer haakt bij regelmaat eens af op zondag, of toch minstens na de noen. Vroeger wilde ik wel eens in de fout gaan en na het middageten snel de auto induiken om ergens in een of andere van God vergeten sporthal mijn coachinglusten bot te vieren op een stelletje al dan niet jonge basketbalhelden. Later durfde ik er nog op uit te trekken om min of meer in de buurt rap een 10 mijl, een half marathonneke of zelfs een hele af te haspelen. In een poging om de matrimoniale kerk in het midden te houden kwam het zelfs zover dat ik me ooit liet overhalen om een strand-, bos- of stadswandeling te maken. Die tijden zijn voorbij: na de zondagse noen pleeg ik tegenwoordig nog weinig activiteit te genereren, blijft de afwas op het aanrecht staan en in ons geval wordt zelfs de vaatwasmachine niet aangezet.
Zo'n lazy Sunday was het vandaag. Zelfs de cyclocross op tv heb ik vanuit de luie zetel bekeken, en nu eens niet peddelend vanop de homeo. Rust, roest. Of laad ik zo toch de batterijen nog eens op?
Morgen zal ik het weten...

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

F-book reactie : Vind ik leuk !