08 februari 2011

On the bike again....

Na twee lange maanden ben ik gisteren eindelijk nog eens met de fiets naar school gereden. Neen, niet met de fiets in de superruime achterbak van de Vectra, maar op de fiets: à vélo, on the bike!!! Zelf trappen en pedaleren en volhouden tot de eindmeet in zicht is. Tot mijn grote vreugde en persoonlijke genoegdoening kon ik vaststellen dat alles langs het vertrouwde traject er nog ongeveer hetzelfde bijlag als toen ik er in 2010 voor het laatst passeerde.

Er was zon, de temperatuur was aangenaam en bovenal: er was weinig of geen wind! Om de draad weer op te pikken zijn dat alleszins favorabele omstandigheden. Het viel dan ook best mee, want zowel bij aankomst op school als na de avondlijke terugrit naar huis voelde heer Polo zich kiplekker en allesbehalve afgepeigerd. De twijfel die tijdens de fietsloze maanden toch stilaan de kop kwam opsteken is meteen weer van de baan: vanaf nu rijd ik wekelijks teminste één keer per fiets naar mijn werkplek in de Antwerpse polder. Van polder naar polder... en terug!
Het mooie weer dat ik gisteren bijeenreed hield vandaag nog even stand. Noemt men zoiets dan "loon naar werken" ?
Hiermee werd vandaag een eerste stap richting lente gezet: prima temperatuur, blauwe lucht, veel zon en voorwaar... de eerste krokussen steken ook in Polo's tuin hun kopjes boven de grond.
Ik ga niet te snel victorie kraaien, maar het voorjaar scoort zijn eerste punten en duwt de winter steeds verder in de verdrukking. Nu nog even standhouden en dan zit ik volgende dinsdag weer op de fiets: on the bike again...

Marco Polo

2 opmerkingen:

peterpignans zei

En Freddie Mercury en Queen op de iPod !

aloysiusprimus zei

Knap gedaan. Een ideale manier om je lessen LO aangenaam voor te bereiden.
Succes volgende dinsdag.