20 februari 2009

Krokusverlof brengt soelaas...

Deze laatste week voor de Krokus-break had ik op school gereserveerd voor de 2° Polderloop van het schooljaar.
Het moest en het zou nu maar eens allemaal in één week gebeuren, en ondanks het feit dat mijn eigen laatste loopsessie al geleden is van 3 januari - 30' wanhopig "kreuffelen" in de Hobokense Polder - had ik mij voorgenomen om als vanouds zoveel mogelijk zelf mee te doen. Lopen zal voor mij echter nooit meer zijn wat het geweest is: de leukste ervaringen dienaangaande dateren dan ook al van ruim 15 kg geleden !!! Tegenwoordig moet ik het van het rustige werk hebben en mag ik ook in kwantiteit niet overdrijven.
Toch kon ik het niet laten om in volgorde een "1 km + 1 km" en een 4 km in lijn af te haspelen op maandag, gevolgd van een 6 km vóór en 4 km nà de middag op dinsdag om uiteindelijk op woensdag mijn schools loopoptreden af te sluiten met nog eens een 4 km.
Zoiets kruipt tegenwoordig niet in mijn kleren, maar des te meer in de enkels, knieën, heupen, rug, kuiten, dijen...
Toch ben ik blij dat ik het nog eens gedaan heb (sic) en ondertussen hebben twee extra-uitgebreide sauna-sessies al veel goedgemaakt.

Naast de fysieke uitputtingsslag was er deze week ook een appèl aan de mentale weerbaarheid en werd mijn stressbestendigheid op de proef gesteld: Salamanca speelde dinsdag de eerste thuiswedstrijd voor de kwartfinales van de Euroligue.
't Was een oerdegelijke partij die met veel overmacht gewonnen werd: 85 - 63. Vandaag was er al de tweede confrontatie, in Hongarije deze keer. Een spannende match, met weer een schitterende prestatie van Anke: 18 punten en winnen met 76 - 81.

Voor het eerst in het bestaan van de club en voor Anke in haar basketbalcarrière staan ze in de Final Four van de Women's Euroligue, de Europese topkompetitie basketbal bij de vrouwen.
Dikke proficiat !!! Wat gaat dat geven ??? Naar ik vernam zou in dit geval Salamanca kandidaat zijn om het eindtornooi te organiseren, en die hebben dit seizoen nog niet verloren voor eigen volk...

Om een beetje te bekomen van dat alles heb ik nu eens niet naar de zo vertrouwde Duvel gegrepen, maar heb mij laten verleiden tot het nuttigen van een (paar) Vorselaars(e) Veusseltje(s)...
(met dank aan Noenkel Michel, Miguel voor de vrienden!!)

En dan kan nu de Krokusvakantie beginnen: niks moet, (bijna) alles mag. Een beetje van dit, een beetje van dat...
Ik houd U op de hoogte, net als van de nieuwe huur-aanwinst van Kunst in Huis: past goed in ons kader, en heeft een titel om even bij weg te denken/dromen...

Een brug te ver !

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Genieten Marco!
Van overwinning naar poldercross, van Veusseltje naar Krokus, en blaas nu maar eens goed uit !
Bedankt voor de Salamanca-tevee-tip - kwam juist op tijd !