30 september 2012

Sunny Sunday...

September sluit dit jaar af op een zondag. Op een zonnige zondag. Een zonnebril is een must vandaag, want het licht slaat kletterend hard op je netvlies en maakt daar, vooral bij ouder wordende bloggers, ongewild snel brokken. En een pet om mijn schedelpan onder de sterk uitgedunde dakbegroeiing tegen de zonnestralen te beschermen. Zonnebril en dito pet: ik leg ze allebei klaar. Niet vergeten als ik straks ga wandelen in de Kalmthoutse heide. "Of ga je wandelen 'op' de heide?" vraag ik bij deze en dus meteen aan alle lezers en lezeressen/-innen die iets afweten, of menen af te weten, van de algemeen aanvaarde regels en geplogenheden in het Nederlandse taalgebruik. En daarbij, geachte heer AP, heb ik één iemand heel speciaal in gedachten...of is het toch 'gedachte'?  Laat maar iets van je horen als er nog tijd vrij is voor of na je zonnige herfstwandeling.

Dat deze zon vandaag ook voor Bob Peeters schijnt mag als vanzelfsprekend aangenomen worden. Gisteren won zijn ploegje voor het eerst in de lopende competitie, en die is toch al volle twee maanden aan de gang. Vreugde dus bij het 'kleine' Brugge. Bob is echter slim genoeg om te weten dat ze er nog lang niet zijn. Van enig licht aan het einde van een tunnel is, behoudens het spetterende zonlicht van vandaag 30 september, nog helemaal geen sprake. Ze mogen daar al blij zijn met de wetenschap dat er een tunnel is. Zover zijn we hier in Antwerpen nog lang niet...

Marco Polo

Geen opmerkingen: