03 januari 2009

Dankoe... en wintervrede !

Waar ik U gisteren liet delen in de emoties die een wulpse wensen wuivende Sabine Hagedoren in mij heeft opgewekt, dan is het vandaag de beurt aan alle wenskaartschrijvende familie, vrienden, vriendinnen, collegae en kennissen ...
Als blijk van erkenning en omdat U mij ook deze keer weer niet vergeten zijt tijdens de eindejaarsdrukte, stuur ik U een oprecht
"DANKOEWEL VOOR DIE KAAAARTEN !!"

Ondertussen blijft de winterkou aanhouden.
Het gevogelte uit de omgeving verzamelt in en rond het steeds kleiner wordende wak in onze vijver. De beurtregeling loopt vlot als een shiften-systeem: 10 minuten trappelen, 10 minuten kwetteren en dan als pauze een wandelingske over het ijs.
Eerder deze week zei ik al dat onze eierleggende achterburen met enthousiasme de vleugels in elkaar sloegen en met verkrachte eenden en kippige waterkiekens de ijsvorming te lijf gingen.
In de nasleep van Kerst & Nieuwjaar en mogelijks onder invloed van de vele vredevolle wensen ontstond er daarenboven en geheel spontaan een pax hiemalis op het bevroren water.
Zelfs Minneke Poes, de niet altijd even zachtmoedige straatkat uit de Graspolderlaan is sinds vandaag van de partij: toezicht houden bij winterse werkzaamheden lijkt wel de gedroomde job voor een kouwelijk kattige kater.

Volgende keer hoop ik hem/haar te knippen tijdens het drinken aan de steeds kleiner wordende waterrand...

Marco Polo

Geen opmerkingen: