29 januari 2009

Deus Nobiscum... !

Mijn vriend Pjottr, U allen welbekend als PeterPignans, stuurde mij enige tijd geleden een "Re:"-mail als antwoord op één van mijn stemmenwervende berichten naar aanleiding van Anke's All Star-ambitie: "Of ik ook de goedheid wilde hebben om eens te passeren via de website van De dichter des Vaderlands...
En of ik, aangezien toch druk bezig met stemmen ronselen en uitbrengen, daar meteen een stemverrichting zou willen plegen?"

Si Deus nobiscum quis contra nos...
"Zo God met ons is, wie zal tegen ons zijn?" speelde er stante-pede biblo-poëtisch door mijn gedachten en ik klikte Ramsey Nasr aan. En zie, wie komt er uit de bus als absolute winnaar?
Met een straat voorsprong, wat zeg ik: met vlag en wimpel, de concurrenten op een hoopje gespeeld... de Ramsey himself!!!

Als diezelfde God nu ook nog even tijd heeft om de uitverkiezing van Anke te behartigen, dan staat ze er goed voor.
Blijven stemmen ... und Gott mit uns !!!

Aansluitend op de bovenstaande aanhef betreffende de gezagvoerende poëet der lage landen en gebruikmakend van het feit dat het vandaag gedichtendag is laat ik hieronder een caramellenvers op U los, vers van mijn eigen caramellenpers...
en op de met winterzon overgoten voorgevel van mijn tuinhuis.

Om deze spirituele activiteiten te ondersteunen heb ik mij gisteren van een reserve geestesverruimende vloeistoffen voorzien.
Met een groep toegewijde collega's, zeg maar de overlevenden van de vorige DUVEL-uitspatting, heb ik een bezoek gebracht aan Brouwerij PALM in Steenhuffel. Na de rondgang in de brouwerij, een bezoek aan de stoeterij en een met overtuiging uitgevoerde proeverij heb ik mij van de nodige fluïde liquiditeiten voorzien. Niet overdreven, maar de oogverblindende oogst oogt ogenschijnlijk oogstrelend mooi...

Palm Royale kende ik al. De Brugge Tripel heb ik gisteren geproefd en goed bevonden. De Rodenbach GrandCru is mij nog niet bekend, maar lang kan dat niet meer duren.

Dat ik nu nog voor de vuist weg een aantal namen van Brabants vosse trekpaarden kan opnoemen die we aantroffen in de stoeterij Diepensteyn bewijst dat Uw dienaar zichzelf onder controle wist te houden en veilig naar de huiselijke sponde is teruggekeerd. Geloof het of niet, maar tussen die prachtige beesten bevond zich zowaar een BIEKE, en geheel achteraan in de stal stond... ALOUIS !!!
Et cum spiritu tue !!!

Marco Polo

3 opmerkingen:

peterpignans zei

Hoed af, Marco ! Of Chapeau, zoals ze hier zeggen. Dat je stem van belang geweest is, daar twijfelden we niet aan, maar dat je ook de Muze op bezoek kreeg, en ze je een glimlach gunde, dat is te koesteren, man!

Tantan zei

Antwerpen heeft nu ook een polderdichter! (En dan zijn de flessen nog niet aangebroken...)

Anoniem zei

nice!

bram