12 januari 2009

Verloren maandag...

Deze keer niet het minste probleem in de Antwerpse regio met Verloren Maandag. Vorig jaar viel Driekoningen op een maandag, en was er heel wat te doen over het feit of de worstenbroden & appelbollen toen op 6 dan wel op 13 januari moesten genuttigd worden. Nu is er echter geen twijfel mogelijk: vandaag 12 januari is de eerste maandag nà Driekoningen en dus de enige echte Antwerpse Verloren Maandag.

Op school leverde collega Lode J de traditionele lekkernijen uit de ouderlijke bakkerij voor de L.O.-clan. Lekker !!!

Maar eigenlijk kan ik mij geen verloren dag, zelfs geen maandag permitteren. Sinds één week ben ik, dankzij het nodige geluk bij een spelletje onder de leden van Kunst in Huis, de ontvanger van een gratis abonnement op De Standaard. Gedurende een maand valt Vlaanderens kwaliteitskrant nr 1 dagelijks helemaal voor niets in mijn postbus. Maar o wee, wat moet ik vaststellen? Dat een Knack per week doorworstelen én een Standaard per dag lezen voor mij veel te hoog gegrepen is, zelfs met een halftijdse lesopdracht in PITO.

Op een week tijd stond ik al snel een dag of vier achter met m'n krant, en ondertussen krijg ik ook maar met moeite een deftig artikel gelezen in de Knack. Foei!
Als naar gewoonte zoek ik de oplossing in de verkeerde hoek, en probeer m'n leestekort weg te werken door de homeo-draad weer op te pikken en zo'n drie keer per week een uurtje te pedalleren voor m'n pc-scherm. Of door wekelijks een tweede sauna-beurt in het schema te persen, of nog door met een hogere frequentie het bloggen te onderhouden... Allemaal uitvluchten !!!
Maar o wee (bis): als ik dan toch eens een inhaalbeweging riskeer en snel door enkele katernen blader valt mijn oog toch wel op een mankement hetwelk ik absoluut niet in deze "kwaliteitskrant" had verwacht...

En dat op Verlooren Maandach....

Marco Polo

2 opmerkingen:

peterpignans zei

Amaai Marreko,
Het water komt me in de mond bij foto één, ik zal eens moeten proberen aan het juiste recept te geraken, hier kennen ze zo geen worstenbrood - A'pen boven wat dat betreft !

Tantan zei

De kwalitijtskrant met fauten... Niet de eerste keer hoor!