03 januari 2010

Schoon hé...

De kerstvakantie zit erop en morgen gaat heer Polo weer aan de PITO-slag. Met de aangekondigde ijzel zal het een hele toer zijn om tijdig en heelhuids in Stabroek te geraken. De verse sneeuw van de voorbije nacht zal met de aanhoudende vriestemperaturen nog wel even blijven liggen, en aangezien dit al de tweede winterprik is in evenveel weken zou het mij niet verwonderen dat de strooidiensten door hun zoutvoorraden zullen zitten. We zien morgen wel hoe het "terug naar school"-scenario verloopt...
Wat ik vandaag heb gezien was alvast de moeite. Wegens eerdere afwezigheid van twee aloude vrienden was de traditionele Silvesterreünie met "de zes van Leuven" enkele dagen uitgesteld. Gisteren werd dan wél verzamelen geblazen en aansluitend "warm en koud" tijdens een aan de festiviteiten voorafgaande saunabeurt. Voor wat de rest van de avond en de nacht inhield beperk ik mij tot deze summiere opsomming: klein pakje, champagne, knabbels, tapas, nog pakjes, meer champagne, pakjes..., feestdis met aangepaste wijnen, tussendoor enkele pakjes, nagerecht, pakjes... Slapen.
Vanmorgen lagen de Eksaardse weilanden er dan maagdelijk wit bij en de voetbalveldgrote pelouse van Leen & Nolle eveneens:
een mooi uitzicht bij een ontbijt met pakjes.
Daarna mocht iedereen beschikken en reden Polo & Pola huiswaarts om aldaar direct de Polder in te trekken voor een verfrissende wandeling. Ook hier zorgen sneeuw en blauwe lucht voor prachtige lichtbeeldopportuniteiten. Nu had ik mijn portrettenrekker wel meegenomen, en kijk...

Net als bij eerdere gelegenheden zeggen hier de beelden wederom veel meer dan het duizendvoud aan woorden. Bij de vorige sneeuwperiode liet ik U qua beeldmateriaal, wat Hoboken en zijn Polder betreft, op Uw honger. Bij deze hoop ik een ander te hebben rechtgezet en goedgemaakt...
Laat mij dan maar in één tijd een tweede inhaalbeweging uitvoeren en U een iets ruimere kijk gunnen op dat andere spektakel van licht én klank dat wij tijdens de echte overgang van oud naar nieuw mochten bijwonen: het nieuwjaarsvuurwerk op de Schelde.

Schoon hé...!!?
En dan nu: oogjes dicht, en snaveltjes toe.
Welterusten...

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Jaja, heeeeel schooonn ! Proficius !