23 januari 2010

Slecht weer en zonnebrillen

Bij het bekijken van mijn Saturnale foto's in het vorige verslag schiet mij net iets te binnen, iets wat ik U zeker niet mag onthouden. In deze grijze periode van kakkewieteweer zit een mens wel eens te dromen van zonnige(r) dagen en vraagt zich dan soms luidop af: "Hoe lang nog tot de zomer?"
Mijn vriend Noël stuurde onlangs onderstaande prent om mij erop te wijzen dat het nog zes maanden duurt vooraleer we ons écht in de "Summertime" kunnen wentelen...

Waarvoor mijn dank: voor de zes maanden én voor de foto! Tijdens onze laatste uitstap naar Salamanca maakte ik, dankzij de in- of zeg ik mee-breng van Rudi-de Chocolade Jacques-man, dan weer kennis met de nieuwe stijl van zonnebrillen die mij direct een zomers gevoel gaven. Ook dat helpt om regen en grijze luchten te overleven. Ziet nu allen, Gij die op een verrassing zit te wachten, wat mij gisteren door de virtuele geest speelde en aan het immaginair Poloiaanse brein ontsproot:

Zó kunnen zij er beter tegen, en ook wij natuurlijk. Nog zes maanden, en dan kunnen de nieuwe zonnebrillen op!!
Nog zo lang...?
Ik probeer er volgende week al een op mijn "zonnebank".
Neen, niet de derde van links! Een zonnebril!!

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Verblindend ! Wat een sjaans dat er zonnebrillen zijn ...