23 december 2009

Binnen & Buiten

Na "familie" op diverse locaties gaat mijn aandacht vandaag naar foto's in en rond mijn eigen stulpje. Ieder jaar worden er hier wel wat lichtdrukmalen geschoten, en zeker sinds de digitale perceptie haar intrede gedaan heeft staat de lens ten huize Polo meer open dan dicht. Met de meest uiteenlopende vormregistraties tot gevolg. Deze keer laat ik mij leiden door de Binnen & Buiten-interpretatie, naar een zondagnamiddagprogramma op de Vlaamse televisie uit "de jaren stillekes".

8"Binnen" treft mij meermaals per dag het beeld van mijn laatste Kunst in Huis-aanwinsten. Twee werken van Luc Hoenraet:
131 & 135. De rode loper in het midden is de verluchtingspijp van onze centrale verwarming die dezer dagen op volle toeren draait en fungeert als mijn 133 tussen beide Hoenraets in.

7"Buiten" kon vooral de late namiddagzon mij regelmatig bekoren, zeker als zij door de dikke bloesems van de japanse kerselaar priemde en mij in de zaligste der voorjaarsweken gezelschap hield op het terras. Lezen en genieten en nog niet denken aan de koude wintermaanden...

Marco Polo

Geen opmerkingen: