07 december 2009

Wel en wee van divers pluimage...

Door de Sint-perikelen, de Episcopale aanloopweek en de aquatieke SOS-strategie van Zwarte Piet was mijn communicatiesysteem in de loop van vorige week blijkbaar wat overladen geraakt en ikzelf niet altijd even bereikbaar.

Daardoor heb ik enkele oproepen van Aloysia gemist, waarvoor mijn oprechte excuses. Zij had geen al te best nieuws, maar gelukkig blijkt ons aller en mijn heel speciale vriend Aloysius Primus ondertussen aan de beterhand. Vorige week was hij iets te enthousiast in zijn snoeiwerkzaamheden en is met grote zwier ter aarde gestort. De gevolgen waren van die aard dat er een dokter, ambulance en een verblijf in het ziekenhuis bij te pas moesten komen. De eerste dagen moeten verontrustend en spannend geweest zijn, maar uiteindelijk is zijn toestand gestabiliseerd en wil hij weer weten waar de klepel hangt. Zodra het medisch verantwoord is, Zijne Heiligheid geen bezwaar maakt en vrouw en kinderen het ook zien zitten, zal ik een aanvraag indienen om op audiëntie te gaan. Het verslag daarvan mag U dan uiteraard op deze pagina's verwachten.
Alvorens ik overschakel naar een volgend item stuur ik langs deze weg mijn allerbeste wensen voor een spoedig en algeheel herstel aan die ene speciale én spectaculaire kameraad.

Tijdens het weekend ben ik even langsgelopen bij Noël, die andere gewaardeerde vriend en collega. Ik was niet alleen, maar had een kreupele kapstok meegenomen. In één-twee-drie toverde "mon ami Noël" twee zoniet identieke dan toch héél sterk gelijkende vervangstukken tevoorschijn uit een doordeweeks gewoon stuk hout. Meten is weten en passen de kunst. Daarna plakken, impregneren en klaar is Kees, de kapstok. Ik stond erbij en keek er verblufd naar... Dikke proficiat en merci! Wat een vakmanschap...

's Avonds was er de halfjaarlijkse bijeenkomst van de basketPLOEG. Schitterende ontvangst bij Serge & Bea: heerlijk buffet, en als klap op de vuurpijl waren er wat speciallekes voor ieder van ons achtergelaten door de Sint.
Er was ook een bijzondere rol weggelegd voor La Pola, die met het oog op onze januari-trip naar Salamanca een oerdegelijke briefing ten beste gaf. 't Was weer leut en pret uit de jaren stillekes, en daarna langs een Wodca-vrije weg naar huis...

Marco Polo

1 opmerking:

spaghetti zei

Toen ik het "nieuws" vandaag in de wandelgangen vernam, was het toch wel even schrikken.Hilde V. T. wilde van mij weten hoe het toch was met Wies, want hij was immers uit een boom gevallen. Verbaasd zag ik voor mijn geestesoog Aloysius Primus in een duikvlucht vanuit een volwassen boom ter aarde storten. Met welke gevolgen? Ik moest het antwoord schuldig blijven aan Hilde. Dankzij uw bijna dagelijks geupdate blog, hoe doe je dat toch Marco, weten we nu echter dat de schade herstelbaar is. Wij wachten ondertussen vol ongeduld op het verslag van uw bezoek aan de eerbiedwaardige Primus. Wens hem het allerbeste en een spoedig herstel.
Wat betreft het vakmanschap van Noël, dat is algemeen gekend en gewaardeerd tot ver buiten de grenzen van Hoboken.
Ciao