27 december 2009

Collegae: met of zonder Fotoshop....

We zijn nog maar enkele dagen verder en het lijkt erop dat de winter al gedaan is: zo snel als de sneeuw kwam, zo snel is hij ook verdwenen. Tijdens de eerste twee bedrijven van de kerstfestiviteiten, in Hoboken en Essen, is de temperatuur omhoog geschoten en smolt onze hoop op een witte kerst... als sneeuw voor de zon. Dan maar eerst mijn foto-ronde verder afwerken:

6
Ik heb natuurlijk niet het hele jaar in en om m'n peperkoeken huisje doorgebracht. Af en toe riep de schoolplicht, maar ook daar werd het aangename in hoge mate aan het nuttige gekoppeld. Op uitstap met onze zesdejaars naar Parijs vertoeven we als naar gewoonte in niet te versmaden gezelschap. Deze keer gun ik mijn lezers een blik op die alom geroemde "reisleidster in action". Een treffend en zeer herkenbaar portret! De dubbele beeldvorming is enkel te wijten aan een reality-shot dat via de raamweerkaatsing in de Thalys geheel zónder fotoshoppen tot stand is gekomen. Geen dubbele bodems en zeker nog niet onder invloed van wat dan ook: dit beeld dateert vanop de heenweg, en toen moest het feestje nog beginnen...

5Amper enkele dagen later was ik met dezelfde leerlingen in Brussel, en ook hier werd de collegiale omkadering op meer dan prettige wijze verzorgd. Met het Musée Magritte op de achtergrond pluizen mijn muzen het Brusselse stadsplan uit op zoek naar een leuk terrasje. In een magisch realistische flits zie ik Joachim Stiller om de hoek passeren terwijl Hubert Lampo hem op de hielen zit. Daar moest wel een draai aan gegeven worden, en dan ligt fotoshoppen wél voor de hand...

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Zit daar echt ice-tea in de fles daar in de buurt van The Pany ? ;-))