21 december 2009

Elleventwaalf...

Ideeën en aanknopingspunten, hints en links...
Toen ik gisteren eindigde bij Anke bleek dat achteraf zo zijn invloed te hebben op de selectie van de finale twaalf foto's.
Het is net als de vorige jaren een reeks geworden waar niet echt een twaalfde, zevende noch eerste plaats in te duiden valt. Het is een keuze van het hart en de gevoelens, van kleur en compositie, van goesting en herinnering. Ik ben mijn buikgevoel gevolgd en "moest" bij twaalf stoppen: geen overdaad, dus geen indigestie en alvast veel zin om het volgende jaar weer zo'n lijstje te verzinnen.
Hier gaan we dan...
12

Het Halloween-weekend met Anke in Salamanca.
Vroeger associeerde ik Spanje steeds met zon en strand, hoewel ik nog nooit een Costa-vakantie had meegemaakt. Ondertussen weet ik maar al te goed dat het Spaanse binnenland alle weertypes kent. Toch was dit eerste weekend van november 2009 er weer eentje om in te kaderen: lekkere temperaturen overdag, mooie uitstap, genietbaar basketbal en hete pompoensoep!

11
Met m'n tweede fotokeuze blijf ik in de familiale sfeer:
BAZAR Amsterdam is een prachtige plek waar Bram met zijn bezoekers wel eens van de wereldkeuken gaat genieten.
Dat deden we dit jaar al voor de tweede keer, en opnieuw was het lekker. Ik heb zo'n appelblauwzeegroen vermoeden dat het niet de laatste keer is geweest...

Marco Polo

Geen opmerkingen: