28 december 2009

Onnozele kinderen 2009

De laatste vier exemplaren uit de FOTO "TOP 12" 2009 krijgt U één voor één opgediend. Niet dat er zoveel gewicht noch belang dient toegedicht aan deze prenten, maar een zekere dosering is tijdens deze feestperiode wel op zijn of haar plaats. Laat mij beginnen bij...

4Vandaag ben ik weer in de buurt van mijn eigen Polderstad neergestreken. In de loop van het voorbije jaar kwam eindelijk een rechtstreekse automobiel- en fietsverbinding tot stand tussen de Kolonel Silvertoplaan en de Schroeilaan. Toen wij hier in 1975 kwamen wonen was er sprake van een brug over de spoorlijn naar Boom, die het doorgaand verkeer uit de bebouwde kom zou halen en direct naar de Cockerill-werf zou leiden. Naar goede belgische gewoonte gingen er enkele jaren overheen alvorens de plannen daadwerkelijk werden gesmeed en nog veel meer tot ze finaal in realiteit werden omgezet. Bij Cockerill is van enige activiteit al lang geen sprake meer en dus wordt de nieuwe brug vooral door Hobokenaars gebruikt die putten, gaten en verkeersdrukte van de Lage Weg willen vermijden. We klagen echter niet, want de Herenpolderbrug doet het goed... net als Jeroen Brouwers!
(dixit De Mens)

Vandaag besteed ik uiteraard ook aandacht aan de feestvarkens van dit gezegende etmaal: de onnozele kinderen.
Al vele jaren speur ik naar het geschikte illustratiemateriaal en pas nu vind ik waar ik zolang naar gezocht heb.

De dolle bende op bovenstaande foto bracht kerstavond door ten huize Polo en genoot er blijkbaar in ruime mate van.
Om de verdere winterperiode goed door te komen hadden Polo & Pola hen cadeaugewijs voorzien van "warme mutsen" en dat leverde als bij toverslag gekke beelden op.
Op "onnozele kinderen" staat geen leeftijd...

Marco Polo

1 opmerking:

peterpignans zei

Wat een ploeg hadden jullie daar bij elkaar !