22 december 2009

It's all in the family...

Tussen de "tweede-verhuis-perikelen-binnen-het-halve-jaar" van mijn schoonmoeder en de voorbereidingen voor de eindejaarsfeesten bespeur ik af en toe toch wat compleet vrije momenten die mij ten deel vallen omwille van de traditionele schoolvakantie ten kerstperiodelijken tijde. Daar mag ik geheel vrij over beschikken, en dan weet U beste lezer(es) dat mijn aandacht eerst naar U allen gaat en bij momenten naar een of ander in het bijzonder. Van Aloysia heb ik vernomen dat Heer Primus vandaag verhuist naar een revalidatielocatie in Antwerpen. Da's voor haar natuurlijk verder dan Klina Brasschaat, maar voor mijzelve en de vrienden in de omgeving van onze Koekestad is dat maar "one small step"...
Ik geef de Onfeilbare nog een moment ter acclimatisatie, maar morgen verzoek ik Hem al via het telefonisch netwerk te bereiken. Wat het fotografisch eindejaarsritueel betreft geef ik vandaag aandacht aan de rest van de familiale rechthebbenden.

10Velen zijn op de hoogte van de puzzelverslaving van la Pola: 500 & 1000, zelfs 1500 stuks betekenen niks meer voor haar. Tenminste 2000, en als het even kan liefst 5000 stukjes zijn er nodig om haar te kunnen bekoren. Groot was dan ook mijn verwondering toen zij deze zomer in Cuenca wilde poseren bij slechts 5 stuks. Bleek dat ze er alles voor over heeft opdat "onze" stukjes in elkaar passen...

9De vierde hoek van ons familiekader wordt gevormd door "die van ons Bie", en toen wij de jaarlijkse vakantieweek met onze kleinkinderen doorbrachten in Sunparks Mol deed bovenstaand tafereel zich tijdens een ochtendlijke wandeling aan mij voor: "walking on water" door Joke & Witse.
Een mens zou voor minder zijn pedalo-trappers verliezen...

Marco Polo

Geen opmerkingen: